jueves, 21 de diciembre de 2006

NO AL QUART CINTURÓ

El diumenge 3 de desembre a Sabadell es tornava a realitzar una manifestació contra la construcció del Quart Cinturó i posava de nou en primera plana el debat sobre les infraestructures que Catalunya necessita pel seu desenvolupament econòmic.

Hi ha dos maneres d’entendre aquest desenvolupament econòmic. El primer, el model desarrollista, que fonamenta la competitivitat de l’economia catalana en seguir augmentant la xarxa viària de forma il·limitada i consegüent amb això segueix apostant pel transport de mercaderies per carretera, mantenint un alt nivell de dependència del petroli. Per això necessitant el Quart Cinturó, perquè un dels eixos bàsics del seu model econòmic es la xarxa viària com una part important del seu projecte de desenvolupament econòmic de Catalunya.

El segon model, aposta per una economia verda, que vol dir un model sostenible de l’economia i del territori, amb una voluntat força decidida a recolzar el coneixement, la formació i la investigació, el desenvolupament tecnològic, i les tecnologies de comunicació i informació (TIC) que afavoreixi una estratègia que ha de passar per millorar els nivells de productivitat i de competitivitat de les nostres empreses. Aquesta millora ens ha de permetre assolir la capacitat de la internacionalització, mitjançant un procés de major i millor posicionament en els mercats locals i globals.

Aquest model promou un veritable pla de mobilitat sostenible i un pla d’infraestructures i de transport que donin prioritat al transport ferroviari, al transport col·lectiu. En concret, les inversions en infraestructures han de prioritzar aquelles que ajudin els objectius de reequilibiri territorial i de millora de l’accessibilitat amb ferrocarril i amb transport públic dels territoris i ciutats de l’interior i enfortir com a sistema habitual el transport per mercaderies el ferrocarril.

No estem contra el progrés i el desenvolupament econòmic com diuen els poderosos, però sí que estem en contra de que ens fracturin el territori i en canvi no s’inverteixi en la millora de l a xarxa secundària de carreteres, ni en el ferrocarril, ni en el transport públic.

Per això hem de dir NO al Quart Cinturó perquè hi ha un altre model alternatiu, que és possible i real i que ens acosta als països més desenvolupats de la Unió Europea.

1 comentario:

Jordi Garriga i Molinera dijo...

Bon article! Un altre model de progrés és possible...